MIA ELECTRIC   
VOOR UW GEBRUIKTE EIGENZINNIGE ELEKTRISCHE AUTO.

Hij is compact en toch ruim, ideaal voor bezorgdiensten en bovendien een geinig uithangbord voor verantwoord ondernemen; de Mia Electric. Deze elektrische kracht is Nederland verkrijgbaar en heeft het rijk der microbusjes helemaal voor zich alleen. 

De elektrisch aangedreven microbus heeft zijn roots in Frankrijk liggen. De Mia Electric werd gebouwd in de fabriek waar in de jaren negentig de Peugeot 106 en Citroen Saxo Electrique van de band liep. De in Cerizay gevestigde faciliteit had capaciteit voor zo’n 1000 exemplaren per maand. Na zijn introductie op de Franse markt in 2011 brengen wij U na 10 jaar gebruikte tweedehands MIA nu in Nederland aan de man, op geel en grijs kenteken.

Shuttle

Voorzien van een achterbank of twee losse stoelen is de Mia Electric ideaal voor shuttlevervoer op of tussen bedrijven en zorginstellingen. Op grijs kenteken biedt de elektrische microbus slechts plaats aan de bestuurder, die centraal voorin op een prima zittende stoel plaatsneemt. Achter hem of haar is er dan alle ruimte om een vrachtje mee te nemen. Met een laadcapaciteit van 1.5 m3/1500 liter en 383 kilo laadvermogen is de Mia Electric natuurlijk niet bedoeld om met groot en zwaar materiaal op pad te zijn, maar voor bezorgdiensten van pakketten of eten en drinken is hij heel geschikt.

EV-en in en om de stad

Zoals zijn naam doet vermoeden is de Mia Electric elektrisch aangedreven. De achterwielen worden aan het rollen gebracht door een 24 pk sterke elektromotor, die voor ritten in en om de stad prima tot zijn recht komt. In de ECO-modus voelt de nog geen 800 kilo wegende Mia een stuk tammer maar blijft het acceleratievermogen voldoende op peil, tegen een lager energieverbruik uiteraard. Hoewel de opgegeven topsnelheid 100 km/u zou moeten bedragen, neemt de acceleratie rond 80 km/u zienderogen af. We moeten de Mia Electric dan ook echt als een klasse apart zien, die van de microbus en niet als een elektrische bestelbus zoals de Renault Kangoo ZE. Die is niet alleen een stuk duurder, maar ook veel groter. De Mia Electric meet slechts 2.87 meter, ideaal voor vervoer in drukke steden. Alhoewel, de schuifraampjes in de schuifdeuren ontnemen door hun constructie wel enig zicht. Altijd opletten met de dode hoeken, dus. Er is trouwens ook nog een ‘lange’ Mia, met een lengte van 3.17 meter en maximaal vier zitplaatsen. De bagageruimte bedraagt met alle zitplaatsen ingebouwd zo’n 420 liter. Voor de ‘korte’ Mia met een zitplaats voor de bestuurder en twee daarachter is dat 260 liter.

Hoe zit de Mia verder in zijn spullen? De Fransen voorzien in het broodnodige zoals een radio, verwarming en ventilatie, een airbag, centrale vergrendeling met afstandsbediening, 12V-aansluiting en een standkachel. ABS met remassistent is eveneens standaard; toch een veilig vangnet bij een eventuele noodstop, al bespeuren we verder een probleemloos remvermogen. De accu heeft voldoende capaciteit voor 80 kilometer rijden en is in drie uur op te laden aan een laadpaal of een geaard huis-tuin-en-keuken stopcontact. Er is ook nog een groter accupakket dat prik biedt voor 125 kilometer.


Hier is de officiele brochure voor de MIA ELECTRIC:

Mia Electric Brochure
brochure_mia_electric_-_en.pdf (1.51MB)
Mia Electric Brochure
brochure_mia_electric_-_en.pdf (1.51MB)




Wij bieden ook onderhoud en service aan voor de MIA in onze servicepunt, waardoor er altijd snel kan worden gehandeld. Ook bij pech.


 
 
 
 
E-mailen
Bellen
Info